een paar "discussiepuntjes" (om de dicsussie aan te zwengelen)
Met "marktleider" als doel, kun je nog altijd de mist in gaan. (overinvestering). Marketing"savvy" als de meeste CE'ers zijn. is dit bij mij altijd killer #1 geweest. Zonder degelijk kosten-baten optimalisatie kun je zondermeer niet winnen. derhalve zou ik mijn prioriteieten als volgt stellen: #1 overleven (continuiteit) > operationaliseren door processoptimalisatie #2 winnen (snoepen aan de markt) > operationaliseren dmv "marketing" (kosten inachtnemend)
direct naar "winnen" is een te grote stap. In het echt zou je dat bij een overname ook niet doen (ja je zegt het wel tegen het NOS :-)
2. stappenplan is kek erg goed
3. in de gatenhouden bedrijfsprocessen. dit is de interface met de markt en is onderhevig aan constraints. welke constraints moet je mee leven?
4. feedbackloop evaluatie "waarheen, waarvoor?" en klopt het nog (hetzij het plan, hetzij je acties)
Ha Niels,
BeantwoordenVerwijderenMooi!
een paar "discussiepuntjes" (om de dicsussie aan te zwengelen)
Met "marktleider" als doel, kun je nog altijd de mist in gaan. (overinvestering). Marketing"savvy" als de meeste CE'ers zijn. is dit bij mij altijd killer #1 geweest. Zonder degelijk kosten-baten optimalisatie kun je zondermeer niet winnen.
derhalve zou ik mijn prioriteieten als volgt stellen:
#1 overleven (continuiteit) > operationaliseren door processoptimalisatie
#2 winnen (snoepen aan de markt) > operationaliseren dmv "marketing" (kosten inachtnemend)
direct naar "winnen" is een te grote stap. In het echt zou je dat bij een overname ook niet doen (ja je zegt het wel tegen het NOS :-)
2. stappenplan is kek
erg goed
3. in de gatenhouden bedrijfsprocessen. dit is de interface met de markt en is onderhevig aan constraints. welke constraints moet je mee leven?
4. feedbackloop
evaluatie "waarheen, waarvoor?" en klopt het nog (hetzij het plan, hetzij je acties)
good work mate!
"see the hill, TAKE the hill"